lørdag den 23. juni 2018

Lidt om sankt hans

I dag er det sankt hans hvor vi fejre dagen for sankt hans fødsel.  det gør man med bål og afbrænding af hekse jeg tænker at hans mor nok har været en skrap dame derfor fik hun sådan en bekomst. som i nok har gættet så går jeg en del op i historie og at vi holder traditioner i hæved, vi spiser blandt andet den traditionelle sankt hans aftens meny  stegte frank furtere og kartoffelsalat. personligt er jeg mest til den med det blå låg men jeg er ved en fejl kommet hjem med den med det grønne låg og den kan da spises men det bliver aldrig min ynglings kartoffel salat. i år bliver der jo så ingen bål fordi politiet har bestemt at det er for farligt men bål skal vi da have så  her hjemme har vi sat pejse videoen på og så synger vi  sankt hans aftens salmer. sener har jeg købt ind til jordbær med fløde. og chokoladekage med valdnødder. og  popcorn og noget kage som naboen kom med så her i huset kommer vi søren jense mig da ikke til at sulte i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar